Az Apple jutalmaz, a BKK perel

Feljelentették az informatikust, aki jó szándékkal szólt az e-jegyrendszer hibájáról

citaro.png

Először úgy indítottam el a blogot hogy majd saját, és ismerősök sztorijai kerülnek ki, féltem is hogy nem lesz megfelelő mennyiségű tartalom, de tévedtem. Megdöbbentő események történtek a napokban, de kezdjük is az elején.

Rengeteg tech óriás, sőt szinte mindegyik odafigyel az őket segítő kisemberekre. Vegyük példának az Apple céget. Számtalan olyan esetről van tudomásunk ami megjelent az online sajtóban is, hogy 1-1 önkéntes fejlesztő talált egy biztonsági rést, vagy más hibát amelyet könnyen kiaknázhatott volna, illetve visszaélhetett volna vele, Ő mégis privát úton közölte ezt a nagy céggel.

Ilyenkor a nagy cégek rosszabb esetben visszadobtak egy 'köszönöm'-öt, jobb esetben pedig megjutalmazták az illetőt.

17809770_1079522_b010b2fc9ef3510457520781336298cb_wm.jpg

Nos, igen, de mi Magyarországon vagyunk, Apple helyett BKK, jutalom helyett pedig egész mást talált ki a közlekedési óriás.

Egyelőre úgy néz ki, hogy ezer sebből vérzik a BKK újonnan bevezetett e-jegyrendszere, még Vitézy Dávid sem hagyta szó nélkül a dolgot. De a pár napja bevezetett újítás körüli csetepaték közül kiemelkedik annak a hobbi-webfejlesztőnek az esete, aki észrevette, hogy egy egyszerű hackeléssel olyan olcsón vehetett magának jegyet vagy bérletet, amilyen olcsón csak akart. Az árat ugyanis egész egyszerűen át lehetett írni.

írja a szeretlekmagyarország.hu

Az IT-s, aki egyébként 300 kilométerre lakik a fővárostól, azonnal írt levelet a BKK-nak, amiben felhívta a figyelmüket a hibára. Erre a társaságnak az volt a reakciója, hogy feljelentették (neki külön nem is válaszoltak).

Egyébként az RTL Klub készített is egy interjút az esetről:

 

Neked mi a véleményed? Lent facebook-al is kommentelhetsz.